календарне планування



Навчальні програми
для загальноосвітніх навчальних закладів
із навчанням українською мовою 1-4кл.
Вид. дім «Освіта»
К., 2012
 
УКРАЇНСЬКА МОВА
(за підручником М. С. Вашуленка, О.І.Мельничайко)
119 годин на рік
(4 годин на тиждень)
уроку
Тема уроку
Дата
Примітки
І семестр (64 год)

Мова і мовлення

Мова — найважливіший засіб спілкування



Культура усного і писемного мовлення



Культура спілкування



Текст

Що таке текст



Будова тексту
Будова тексту. Зв'язок речень у тексті
Частини тексту. Визначення виду тексту та його частин



Будова тексту. Зв'язок слів у реченні






Частини тексту. Визначення виду тексту та його частин



Урок розвитку зв'язного мовлення. Розповідь за запитаннями. Спогади про літо



Текст-міркування. Визначення особливостей будови тек-сту-міркування



Особливості текстів-оголошень. Основні ознаки художніх і науково-популярних текстів



Складання художніх та науково-популярних текстів



Абзац



Складання текстів-інструкцій



Особливості текстів-листів. Складання колективних та ін­дивідуальних листів. Укладання запрошень і привітань. Ро­бота з повторення теорії


ТБ №1

Речення

Розповідні, питальні і спонукальні речення. Окличні речення



Урок розвитку зв'язного мовлення. Розповідь за поданим початком і запитаннями. Осінь зачаровує красою



Види речень за метою висловлювання та інтонацією. Спо­стереження за інтонуванням та розділовими знаками в кін­ці речень



Інтонування речень, різних за метою висловлювання та ін­тонацією. Перевірна робота. Діалог.



Звертання. Перевірна робота. Діалог.



Члени речення. Головні і другорядні члени речення. Зв'язок слів у реченні. Перевірна робота. Діалог.



Складання речень і словосполучень. Закріплення знань про головні і другорядні члени речення



Узагальнюючий урок за темою «Члени речення». Перевірна робота. Аудіювання

ТБ№2

Слово. Значення слова

Слова з прямим і переносним значенням



Урок розвитку зв'язного мовлення. Опис за власними спостереженнями. Бабине літо



Слова, що мають кілька значень



Слова, які звучать і пишуться однаково



Слова, близькі зазначенням (синоніми)



Слова, протилежні за значенням (антоніми)



Контрольна робота. Перевірка мовних знань і вмінь з теми: «Речення. Слово»



Будова слова

Аналіз перевірної роботи. Закінчення слова



Основа слова. Частини основи



Урок розвитку зв'язного мовлення. Міркування за запитаннями. Чому ластівки відлітають найпершими?



Загальне уявлення про частини основи



Спільнокореневі слова. Корінь



Вправи на розрізнення синонімів, спільнокореневих слів і форм того самого слова. Слова з омонімічними коренями



Чергування голосних звуків у коренях слів



Чергування приголосних звуків у коренях слів



Вимова і правопис слів з ненаголошеними [є], [и] в коре­нях. Ненаголошені [є], [и], які перевіряються наголосом



Продовження. Закріплення правил про вимову і правопис слів з ненаголошеними [є], [и] в коренях слів



Урок розвитку зв'язного мовлення. План тексту. Усний переказ тексту за складеним планом. Тварини і люди



Зимова і правопис слів з ненаголошеними [є], [и], що не перевіряються наголосом



Контрольна робота. Диктант



Аналіз контрольної роботи. Вимова і правопис слів з дзвінкими та глухими приголосними звуками



Закріплення вимови і правопису слів із дзвінкими і глухи­ми приголосними



Явища заміни в коренях слів дзвінких приголосних глухи­ми і навпаки



Явища заміни приголосних у коренях слів. Перевірка слів із сумнівними приголосними

ТБ№3

Префікс



Урок розвитку зв'язного мовлення. Письмовий переказ тексту за складеним планом. Будь обережним на кризі!



Префікси і прийменники



Правопис префіксів роз-, без-



Вимова й правопис слів з префіксами з-, с-. Закріплення правила про вимову й правопис слів із пре­фіксами з-, с-



Контрольна робота. Диктант



Аналіз контрольної роботи. Апостроф після префіксів



Закріплення правила про вживання апострофа після пре­фіксів



Суфікс



Урок розвитку зв'язного мовлення. Твір з попереднім складанням плану. Снігу, снігу білого насипала зима.



Закріплення знань про суфікс і його словотворчу роль у мові



Порядок усного й письмового розбору слів за будовою



Закріплення вміння робити розбір слів забудовою. Пере­вірна робота. Списування



Частини мови

Аналіз списування. Загальне поняття про частини мови. Логічні вправи на розрізнення слів за родовими й видови­ми ознаками та за смисловими групами в межах кожної частини мови



Контрольна робота. Перевірка мовних знань з теми «Будова слова»



Аналіз перевірної роботи. Добір спільнокореневих слів, що належать до різних частин мови



Добір спільнокореневих слів, що належать до різних частин мови



Урок розвитку зв’язного мовлення. Написання листа з попереднім складанням плану. Вчимося писати листа

ТБ№4

Узагальнюючий урок за І семестр


















Навчальні програми
для загальноосвітніх навчальних закладів
із навчанням українською мовою 1-4кл.
Вид. дім «Освіта»
К., 2012
 
ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
(за підручником О.Я.Савченко)
121 година на рік
(3 години на тиждень)

уроку
Тема уроку
Дата
Примітки
І семестр (49 год)

Цікава книга природи

Знайомство з підручником. Вступ. За А.Волковою «Пер­ший подих весни»



К. Перелісна «Ociннi танці»



Л. Костенко «Вже брами ліга замикае очінь», «Шипшина важко віддає плоди...». Опис персонажа. М. Сингаївський «Осіння гра»



В. Сухомлинський «Соромно перед соловейком»



Урок позакласного читання. Вдосконалення навичок правильного, свідомого, виразного читання. Формування вміння робити висновки з прочитаного.










Головний персонаж. О. Донченко «Лісовою стежкою»




Образи природних явищ. За А. Волковою  «Листопад — ворота зими»



Узагальнюючий урок за темою «Цікава книга природи»



Від слова – до книги

Мова — дивний скарб. За А. Коваль «Наш  мова»
За А. Коваль «Наша мова»



Д. Білоус «Кожну літеру ціни»



І. Січовик «Мова»



О. Савченко «Привчайтеся працювати зi словниками»



Урок позакласного читання. Книги, газети, журнали читай – розуму набирай. Розширення знань про бібліотеку



Д. Білоус «Дивне розмаїття».  Н. Умеров «Диктант»



За В. Дацкевичем «Як з'явилася друкована книга»



За О. Єфремовим «Як жила книга за часів Київської Pyci»



За О. Єфремовим «Друкар книг, перед тим не бачених»



Д. Павличко «Соняшник»



Урок позакласного читанняМої перші енциклопедії. Ознайомлення учнів з різновидами енциклопедій.



Л. Повх «У бібліотеці»



О. Савченко «Чи любиш ти читати журнали?»



Узагальнюючий урок за темою «Від слова — до книги»

ТБ №1

З чистого джерела народної творчості

Чарівні казки. Українська народна казна «Кирило Кожум'яка»



Українська народна казка «Кривенька качечка»



Урок позакласного читання. Народ скаже – як зав’яже. Ознайомлення учнів з різновидами усної народної творчості.



Народні пісні. Українська дитяча пісенька «Два півники»



Жартівлива народна шсня «Грицю, Грицю»



Урок позакласного читання. Українські народні загадки. Розкриття учням барвистого світу народних загадок.



Українська народна пісня «Пісенька житнього віночка»



Прислів’я . Скоромовки. Загадки



Узагальнюючий урок за темою «3 чистого джерела народ-ної  творчості»

ТБ №2

Літературні казки й п’єса-казка

А. Дімаров «Для чого людині серце»



А. Дімаров «Для чого людині серце» (продовження)



Урок позакласного читання. «Казка – це диво, сповнене краси». Вдосконалення вміння творчо працювати над текстом



В. Скомаровський «Чому в мopi вода солона»



Ю. Ярмиш «Miстo дружних майстрів»



Ю. Ярмиш «Місто дружних майстрів » (продовження)



В. Нестайко «Суд у цирку»



В. Нестайко «Суд у цирку» (продовження)



Урок позакласного читання. Казки українських письменників. Розвиток уміння розрізняти літературну казку



Олександр Олесь «Бабусина пригода»



Н. Забіла «У дитячому театрі»



Узагальнюючий урок за темою «Літературні  казки й п'єса-казка». Читання мовчки



Байки

Л. Глібов «Лебідь, Щука i Рак»



Л. Глібов «Коник-стрибунець»



Урок позакласного читання. «Ці милі, добрі книги». Розширення знань учнів про створення книг.



Л. Глібов «Чиж та Голуб»



Перевірна робота. Читання вголос



Узагальнюючий урок за темою «Байки»

ТБ №3




























































Навчальні програми
для загальноосвітніх навчальних закладів
із навчанням українською мовою 1-4кл.
Вид. дім «Освіта»
К., 2012
 
 


РУССКИЙ ЯЗЫК
(по учебнику В.И.Стативки, Е.И.Самоновой )
(1 час в неделю)

урока
Тема урока
Дата
Заметки
I семестр (16 ч)

Украина — многонациональное государство
Государственные и народные символы Украины



Государственные и народные символы России
Украинский и русский языки — близкородственные



Особенности слушания как вида речевой деятельности
Правила поведения в диалоге



Совершенствование навыков чтения молча и вслух
Совершенствование навыков чтения. Чтение слов с сочета­нием ого, его



Чтение слов с сочетанием тся, ться
Тема, основная мысль текста



Структура текста. Средства связи предложений в тексте. Проверочная работа. Диалог



Слова автора и персонажей в тексте с диалогом
Воспроизведение и составление диалогов. Проверочная работа. Диалог



Приёмы запоминания прослушанного высказывания
Устный пересказ самостоятельно прочитанного текста. Проверочная работа. Диалог



Повторение и закрепление изученного
Повествовательные, вопросительные и побудительные предложения



Восклицательные предложения. Знаки препинания в кон­це предложения
Предложения, содержащие утверждение и/и отрицание



Связь слов в предложении. Объединение предложений в текст. Проверочная работа. Аудирование



Обращение. Знаки препинания при обращении
Устный выборочный пересказ текста



Деление слова на слоги. Ударение в слове
Перенос слова



Гласные и согласные звуки. Гласные звуки и буквы, которые их обозначают. Проверочная работа. Списывание



Анализ проверочной работы. Согласные звуки  и буквы,  которые  их обозначают. Твёрдые и мягкие согласные. Звонкие и глухие согласные



Изложение текста. Повторение изученного






Навчальні програми
для загальноосвітніх навчальних закладів
із навчанням українською мовою 1-4кл.
Вид. дім «Освіта»
К., 2012
 
МАТЕМАТИКА
(за підручником М.В.Богдановича, Г.П.Лишенка)
136 годин на рік
(4 годин на тиждень)

уроку
Тема уроку
Дата
Примітки
І семестр (64 год)

ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ 2 КЛАСУ.
ОЗНАЙОМЛЕННЯ 3 РІВНЯННЯМ

Усна і письмова нумерація чисел



Додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток



Додавання і віднімання чисел частинами



Зв'язок дій додавання і віднімання. Задачі на знаходжен­ня невідомого від'ємника та задачі на дві дії



Рівняння. Задачі на знаходження невідомого доданка



Повторення додавання і віднімання виду 38 + 2, 80 — 4



Повторення додавання і віднімання виду 36 + 7, 73 — 8



Перевірка віднімання додаванням. Знаходження значень виразів із буквеним компонентом



Збільшення і зменшення числа на кілька одиниць або в кілька разів. Повторення одиниць вимірювання величин місткості й маси



Повторення додавання виду 46 + 39



Повторення віднімання виду 73 - 28



Таблиці множення чисел 2 і 3. Знаходження значення ви­разів, що містять дії різного ступеня



Додавання і віднімання двоцифрових чисел із переходом через десяток. Одиниці вимірювання часу



Зв'язок дій множення і ділення



Засвоєння таблиць множення чисел 2 і 3 та ділення на 2 і 3. Складання й розв'язання обернених задач самост.робота 



Таблиця множення числа 4 і ділення на 4



Таблиці множення числа 5 і ділення на 5



Контрольна робота № 1 з теми «Повторення вивченого у 2 класі»



Аналіз контрольної роботи. Таблиці множення числа 6 і ділення на 6

ТБ№1

Величини часу. Доба, година, хвилина, секунда. Визна­чення часу за годинником



Засвоєння таблиць множення числа 6 і ділення на 6. За­дачі на спосіб зведення до одиниці



Задачі та вправи на засвоєння таблиць множення числг 6 і ділення на 6. Задачі на зведення до одиниці



Кратне порівняння чисел



Задачі на кратне порівняння та на спосіб зведення до оди­ниці. Дії з іменованими числами



Таблиці множення числа 7 і ділення на 7



Задачі з буквеними даними



Розв'язування задач на застосування таблиць множення і ділення. Задачі з буквеними даними



Вирази і задачі на засвоєння таблиць множення числа 7 і ділення на 7



Залежність значення виразу зі змінною від значення змінної самост.робота 



Рівняння на знаходження невідомого множника. Засвоєн­ня таблиць множення і ділення



Істинні та хибні вирази. Складання і розв'язування рів­нянь. Задачі на застосування таблиць множення і ділення



Контрольна робота № 2 з теми «Рівняння»



Аналіз результатів контрольної роботи. Таблиці множен­ня числа 8 і ділення на 8. Розв'язування рівнянь

ТБ№2

Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення. Види трикутників



Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення числа 8 і ділення на 8. Задачі на знаходження невідомого ділено­го шляхом складання рівняння



Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення. Задачі з буквеними даними



Таблиці множення числа 9 і ділення на 9



Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення числа 9 і ділення на 9



Задачі на дві дії. Засвоєння таблиць множення і ділення. Складання задач за поданим виразом



Вправи і задачі на застосування таблиць ділення і множен­ня. Розв'язування задачі двома способами



Переставний закон множення. Використання переставно­го закону для обчислення числових виразів



Сполучний закон множення. Використання сполучно­го закону множення для обчислення числових виразів і розв'язування задач



Властивості множення на 1 і 0, 0 на число самост.робота 



Ділення нуля на число, ділення на 1. Ділення рівних частин



Неможливість ділення на 0. Взаємозв'язок між множен­ням і діленням



Закріплення і систематизація вивченого



Контрольна робота N° 3 з теми «Таблиця множення і ділення»



ТИСЯЧА. НУМЕРАЦІЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. ЛІЧБА СОТНЯМИ

Аналіз результатів контрольної роботи. Лічба в межах другої сотні. Утворення чисел другої сотні. Нумераційна таблиця

ТБ№3

Утворення числа 200. Назви чисел третього розряду



Утворення трицифрових чисел із сотень, десятків і оди­ниць. Назви розрядних чисел. Читання трицифрових чисел, записаних у нумераційній таблиці



Запис трицифрових чисел у нумераційній таблиці.
До­давання розрядних чисел



Запис і читання трицифрових чисел. Випадки додавання і віднімання, пов'язані з нумерацією чисел самост.робота 



Порівняння трицифрових чисел. Запис трицифрових чисел у вигляді суми розрядних доданків



Визначення числа сотень і десятків у трицифровому числі. Ви­падки додавання і віднімання, пов'язані з нумерацією чисел



Контрольна робота № 4 з теми «Нумерація трицифрових чисел»



Аналіз контрольної роботи. Міри довжини. Міліметр. Відношення між одиницями мір довжини. Креслення відрізків заданої довжини



Міри довжини. Кілометр. Порівняння значень величини



Міри маси. Грам. Співвідношення між одиницями вимірю­вання



ДОДАВАННЯ 1 ВІДНІМАННЯ В МЕЖАХ 1000

Додавання і віднімання круглих сотень. Додавання і відні­мання круглих десятків із переходом через десяток



Додавання і віднімання круглих сотень і круглих десятків. Розширена задача на спосіб зведення до одиниці



Додавання виду 520 + 340



Усне віднімання виду 470 — 320



Додавання і віднімання виду 430 + 50, 760 - 400, 760 - 40



Закріплення вивченого.



Узагальнюючий урок за І семестр

ТБ№4

































Навчальні програми
для загальноосвітніх навчальних закладів
із навчанням українською мовою 1-4кл.
Вид. дім «Освіта»
К., 2012
 
ПРИРОДОЗНАВСТВО
(за підручником І.В.Грущинської)
68 годин на рік
(2 години на тиждень)
уроку
Тема уроку
Дата
Примітки
І семестр (32 год)

ВСТУП

Як людина пізнає природу?



ВОДА

Властивості води. Три стани води



Вода у природі. Світовий океан, його частини



Карта — зменшене зображення Землі



Використання води людиною



Охорона води



Вода — руйнівник, вода — рятівник



Підсумковий урок за темою «Вода»



ПОВІТРЯ

Властивості повітря



Склад повітря



Рух повітря



Вплив повітря на природу Землі



Охорона повітря від забруднення



Підсумковий урок за темою «Повітря»



ГІРСЬКІ ПОРОДИ. ҐРУНТИ

Поняття про гірські породи, їх різноманітність



Корисні копалини, способи їх видобування



Використання корисних копалин у господарській діяльнос­ті. Види корисних копалин



Ґрунт. Склад ґрунту. Значення ґрунтів



Родючість ґрунту. Підсумковий урок за темою «Гірські ко­палини. Ґрунт»



Письмова тематична перевірка з тем «Вода. Повітря. Гірські породи»



СОНЦЕ — ДЖЕРЕЛО ЕНЕРГІЇ НА ЗЕМЛІ

Аналіз перевірної роботи. Поняття про енергію. Сонячна енергія та її перетворення на інші види енергії

ТБ №1

Значення сонячної енергії для життя на Землі



Невичерпні джерела енергії



Використання енергії Сонця



Використання енергії вітру



Використання енергії води



Збереження тепла та електроенергії в побуті



Підсумковий урок за темою «Сонце — джерело енергії на Землі»



РОСЛИНИ, ТВАРИНИ І СЕРЕДОВИЩА ЇХ ІСНУВАННЯ

Рослини — живі організми



Квіткові рослини



Письмова тематична перевірка з тем «Сонце-джерело енергії. Рослини, тварини і середовище їх існування»



Аналіз перевірної роботи. Узагальнюючий  урок за І семестр

ТБ №2























































Навчальні програми
для загальноосвітніх навчальних закладів
із навчанням українською мовою 1-4кл.
Вид. дім «Освіта»
К., 2012
 
ОСНОВИ ЗДОРОВЯ
(за підручником О.В.Гнатюк)
34 години на рік
(1 година на тиждень)
уроку
Тема уроку
Дата
Примітки
І семестр (16 год)

Здоров’я людини


Показники здоров'я і розвитку дитини. Практична робота. Вимірювання пульсу



Що впливає на здоров'я людини



Здоровий спосіб життя. Практична робота. Складання правил здорового способу життя



Фізична складова здоров’я

Природні ритми і здоров'я



Працездатність людини. Практична робота. Вправи для підвищення працездатності людини



Активний відпочинок. Безпека під час занять спортом



Корисні та шкідливі мікроби. Захисні сили організму. Профілактика інфекцій. Практична робота. Моделювання поведінки під час епідемії грипу



Охайність та особиста гігієна. Догляд за одягом та взуттям



Вітаміни та мікроелементи



Продукти харчування. Харчові отруєння. Практична робо­та. Визначення терміну придатності та умов зберігання харчових продуктів за їх маркуванням. Перша допомога при харчових отруєннях



Соціальна складова здоров’я

Взаємодія з іншими людьми. Дружний клас



Родинні стосунки. Повага і взаєморозуміння в родині



Взаємодопомога членів родини



Що таке толерантність. Толерантне ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров'ям



Ефективне спілкування. Уміння слухати. Практична робо­та. Як попросити про послугу чи допомогу



Підсумковий урок за І семестр















Навчальні програми
для загальноосвітніх навчальних закладів
із навчанням українською мовою 1-4кл.
Вид. дім «Освіта»
К., 2012
 
Я У СВІТІ
(за підручником О.В.Тагліної, Г.Ж.Іванової)
35 годин на рік
(1 година на тиждень)
уроку
Тема уроку
Дата
Примітки
І семестр (16 год)

ЛЮДИНА


Головне чудо світу



Людина — невід'ємна частина живої природи



Як людина росте й розвивається



Людське «Я»



Зовнішність і краса людини



Характер людини



Прагнення до самостійності



Успіх і навчання. Учимося вчитися

ТБ№1

Письмова тематична перевірка з теми «Людина»



Аналіз перевірної роботи. Учимося вчитися. Розвиваємо свої здібності



Я — людина. Мої знання й мої досягнення



ЛЮДИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ

Сім'я. Склад сім'ї



Основні обов'язки в сім'ї. Шанобливе ставлення до стар­ших та інших членів сім'ї



Школа. Історія рідної школи. Збереження традицій. Людські чесноти



Письмова тематична перевірка з теми «Людина серед людей»



ЛЮДИНА У СУСПІЛЬСТВІ

Аналіз перевірної роботи. Дружні стосунки

ТБ№2














Навчальні програми
для загальноосвітніх навчальних закладів
із навчанням українською мовою 1-4кл.
Вид. дім «Освіта»
К., 2012
 
 


ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ
(за підручником І.М.Веремійчика, В.П.Тименка)
35 годин на рік
(1 година на тиждень)
уроку
Тема уроку
Дата
Примітки
І семестр (16 год)

Витинанки. Загальні відомості про техніку і послідовність виготовлення ажурних витинанок. Виготовлення прямо­кутного килимка та п'ятикутної серветки




Витинанки. Силуетні витинанки і послідовність дій при їх виготовленні. Виготовлення вітальної листівки



Витинанки. Сюжетно-декоративні витинанки. Виготовлен­ня витинанки «Янголи»



Мозаїка. Загальні відомості про виготовлення мозаї­ки способом контурного торцювання. Основні прийоми та послідовність виконання торцевої мозаїки. Виготовлен­ня панно в техніці мозаїки



Мозаїка. Створення мозаїчних зображень суцільним тор­цюванням. Виготовлення панно із зображенням держав­ної символіки         



Мозаїка з природних та штучних матеріалів. Основні при­йоми виготовлення мозаїки. Кашпо для квітів у техніці мозаїки



Мозаїка з природних та штучних матеріалів. Виготовлення мозаїки з яєчної шкарлупи «кракле»



Мозаїка з природних та штучних матеріалів. Створення мозаїки «Метелик» з насіння овочів, фруктів і злакових рослин на пластиліновій основі



Квілінг. Загальні відомості про техніку та основні базові форми квілінгу. Виготовлення композиції в техніці квілінг



Квілінг. Послідовність виготовлення виробів у техніці кві­лінг. Виготовлення панно «Знаки Зодіаку»



Оригамі. Створення об'ємних виробів у техніці оригамі. Виготовлення краба



Оригамі. Виготовлення об'ємних виробів у техніці орига­мі на основі базової форми. Складання технічних конст­рукцій



Оригамі. Створення об'ємних виробів у техніці модульно­го оригамі. Виготовлення білого птаха



Робота з пластиліном. Вироби об'ємної форми: рельєф і барельєф. Ліплення з пластиліну барельєфного зобра­ження півника



Робота з пластиліном. Виготовлення сюжетних компози­цій. Композиція до казки «Колобок»



Робота з пластиліном. Способи ліплення і послідовність виготовлення об'ємних фігур. Ліплення виробів пластич­ним і конструктивним способом: рибки і пташки






Навчальні програми
для загальноосвітніх навчальних закладів
із навчанням українською мовою 1-4кл.
Вид. дім «Освіта»
К., 2012
 
ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО
(за підручником                                          )
35 годин на рік
(1 година на тиждень)
уроку
Тема уроку
Дата
Примітки
І семестр (16 год)

У майстернях графіка та живописця


Бесіда «В гостях у художників». Матеріали, інструменти та обладнання художника-графіка. Закріплення знань про графічні техніки. Композиція «Королівство Графіки»



Вибір засобів виразності графіки для передавання харак­теру форми та поверхні зображуваних об'єктів та пред­метів. Композиція «Які бувають дерева»



Елементарне поняття про ритм. Передавання руху в при­роді графічними засобами. Значення кольору у графіч­них творах. Композиція «Розбурхане море»



Матеріали, інструменти та обладнання художника-живописця. Закріплення знань з основ кольорознавства (основні та похідні кольори, кольоровий спектр). Компо­зиція «Дарунки осені»



Поглиблення знань про колір як засіб вираження ха­рактеру й настрою. Кольорові контрасти. Композиція «Дзвінкоголосий півник»



Споріднені кольори, гармонія споріднених кольорів. Ко­льорові відтінки, нюанси. Композиція «Сонячні квіти»



Свідомий вибір колірного вирішення. Технічні прийоми роботи гуашевими фарбами. Композиція «Осінь золоти­ста барвами горить»



Технічні прийоми роботи акварельними фарбами. Аква­рель «по-мокрому». Виконання швидких колірних за­мальовок. Композиція «Дощовий день»



У майстернях скульптора, архітектора й народних май­стрів



Матеріали, інструменти та обладнання художника-скульптора. Передача основної форми будови тварин у простих позах. Композиція «Запишався наш павич»



Виражальні можливості об'ємної та рельєфної форми. Відтворення фактури зображуваної поверхні. Композиція «Гарна хатка»



Матеріали, інструменти й обладнання художника-архітектора. Види архітектури. Композиція «Палац Снігової королеви»



Порівняння форм, розмірів, пропорцій споруд. Створен­ня різних за формою та характером будівель. Композиція «Смарагдове місто»



Матеріали, інструменти й обладнання народних майстрів. Основні види декоративно-прикладного мистецтва. Композиція «Найкращий виріб гончара» (глечик, деко­ративна тарілка)



Основні види гончарного посуду, різноманітність форм. Узгодженість декору з формою. Композиція «Куманець»



Актуалізація знань про елементарну трансформацію паперу. Формування художньо-конструктивних нави­чок роботи в техніці паперопластики. Робота в групах. «Новорічний сувенір»



Узагальнення матеріалу за темою: «У майстернях скульп­тора, архітектора й народних майстрів»





















































ЕКОЛОГІЯ РІДНОГО КРАЮ
17 годин на рік
(0,5 година на тиждень)
уроку
Тема уроку
Дата
Примітки
І семестр (8 год)

Тварини – частина живої природи планети Земля

Вступ. Життя на Землі. Життя тварин



Світ відчуття тварин. Живі учасники кругообігу речовин.



Тварини рідного краю

Безхребетні. Черви. Молюски.



Комахи, павукоподібні, ракоподібні



Риби. Земноводні



Плазуни. Птахи. Звірі 



Сезонні зміни у житті комах і птахів.



Сезонні зміни у житті диких тварин.



































КАЛІГРАФІЯ
17 годин на рік
(0,5 година на тиждень)
уроку
Тема уроку
Дата
Примітки
І семестр (8 год)

ПОВТОРЕННЯ

Повторення вивченого в другому класі. Назви ліній графічної сітки. Букви українського алфавіту.



Три види з’єднань букв. Списування з друкованого й рукописного текстів.



НАПИСАННЯ ЦИФР І ЛІТЕР

Малі букви. Малі букви складної конфігурації.



Великі літери. Великі букви з короткими горизонтальними лініями.



Безвідривне поєднання трьох-чотирьох графем.



Повторення і закріплення написання цифр 0-9. Написання дво- й трицифрових чисел.



Математичні знаки й символи.



Розчерки різних видів.





































Комментариев нет:

Отправить комментарий